zlyhanie vinum mirroru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 30 15:56:25 CEST 2004

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Mohlo to byt sposobene kolisanim napatia alebo frekvencie v sieti?
> Ten pocitac nie je pripojeny na zalozny zdroj  [ ztrojnasobilo by bo jeho
> hodnotu :-) ]  a zhodou okolnosti v miestnosti nad miestnostou, kde sa
> toto stalo, v tej istej dobe (rozdiel do 30 minut) tiez zlyhal HDD. Ale
> to uz asi prilis prespekulovane...

	To zu se dostavame tak trochu mimo oblast FreeBSD - do oblasti hardware.

	Kolisanim napeti ani frekvence by to byt nemelo. Impulsni zdroje jsou
proti kolisani frekvence odolne pomerne hodne - a i vstupni napeti ma
(obvykle) pomerne znacnou toleranci - ostatne, nejsou uplne neobvykle
univerzalni zdroje bez prepinace snasejici vstup v rozsahu 50/60Hz 90-240V

	I kdyby ale slo o mene tolerantni (ci mene kvalitni) zdroj, jednim z
vystupu ze zdroje (a to uz i na starych AT zdrojich) byl signal PWRGOOD,
ktery signalizoval zda zdroj poskytuje vystupni napeti pozadovanych
urovni - tento signal by mel "zmizet" v pripade, ze zdroj (z jakehokolvi
duvodu) neni schopen vystupni napeti "udrzet". Vymizeni tohoto signalu
by melo mit za nasledek "vypnuti" motherboard a v kazdem pripade -
"power-on" bootstrap celeho hardware v okamziku, kdy se signal znovu objevi.

	Samozrejme, na nic z toho se neda stoprocentne spolehat. Kdysi jsem
spalil dva nove bezvadne disky, nez me napadlo vzit merak a zjistit, ze
zdroj dava na vsech vystupech napeti dvojnasobne nez tam byt ma ...