Knihy o FreeBSD, handbook a jeho preklad.

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Jun 30 14:31:44 CEST 2004

> Cesky preklad Handbooku existuje, prodava se jako knizka,
> je to ta v tvrdych deskach s bilou obalkou.

  ^-- Mne sa zda celkom dobra kombinacia pre zaciatocnika (ale nielen
zaciatocnika) kniha od Michaela Lucasa (to je ta hneda v makkej va:zbe)
spolu s handbookom v anglictine v elektronickej podobe. Nie som nejaky
vyborny v anglictine, ale vidi sa mi zbytocne kupovat tu knihu od Jima
Mocka: 1) je dost draha 2) ak je to len preklad handbooku, tak informacne
zastarava, zatial co on-line handbook je aktalizovany. Nedavno som sa po
cca pol roku pozrel podrobnejsie do handbooku distribuovaneho z
4.10-Release a bol som prekvapeny, kolko veci je pridanych/updatovanych.
Vo velkej miere uz handbook odraza FreeBSD 5.x...

Co sa tyka prekladania handbooku, prave kvoli zastaravaniu informacii
a nutnosti udrziavania som zastancom toho, ze ak ma niekto cas a chut
nieco pisat, nech napise jednu kvalitnu kapitolku do anglickeho handbooku
namiesto toho, aby prekladal napisane.

Za vyborny zdroj praktickych informacii povazujem
http://www.onlamp.com/bsd -- najma clanky Dru Lavigne a Michaela Lucasa
citam rad. Clanky na onlamp.com su velmi jednoducho pochopitelne aj
zaciatocnikovi a tie od Dru Lavigne su niekedy aj celkom funny.

Michael Lucas nedavno dokoncil knihu Absolute OpenBSD a aj Dru Lavigne
prednedavnom dokoncila knihu BSD Hacks.

J.