pkgtools.conf, portsdb, refuse...

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Mon Jun 28 20:18:36 CEST 2004

V po, 28. 06. 2004 v 19:08, Lubomir Majersky píše:

> [...]
> 2. To iste som mal nadefinovane i v subore refuse.
>
> Doteraz som s tym nemal problem, portsdb -Uu zbehol bez problemov t.j. vygeneroval sa INDEX.db. V sucasnosti to zbehne len a len vtedy, ked mam stiahnutu celu kolekciu portov. Akonahle vylucim trebars len port ARABIC, tak portsdb -Uu neprebehne "portsdb: index generation error", samozrejme s hlaskami typu dependency list incomplete....
>
> V pkgtools.conf, ktory je slusne okomentovany je jasne napisane:
> IGNORE_CATEGORIES:
> After configuring this list, you need to rebuild the ports database to

Toto je nesmysl. Hned vysvetlim proc.

> [...]
>
> Uz mi niekto spomenul, ze preco nerobim celu kolekciu. No ja odpovedam predom, ze ma to zaujima z principu. Ak mi niekto da link priamo na BSD, ze je to tam explicitne napisane, ze sa portsdb -Uu neda previest s ciastocnou kolekciou portov, tak budem rad, ale doteraz som nikde explicitne nenasiel uvedene, ze to funguje len s celou kolekciou portov a opakujem doteraz mi to slo bez problemov.

Nedavno byla v zakladni infrastrukture portu provedena zmena, ze chyba
pri generovani jedne radky INDEXu zpusobi ukonceni celeho sestavovani
INDEXu a vraceni chyby. Predtim pokud byl jeden radek INDEXu
problematicky, byl proste vypusten.

To vysvetluje proc bylo mozno sestavit (sic nekorektni) soubor INDEX na
neuplne kolekci portu.

Ted neco k nasemu pripadu. Prikaz portsdb je soucast baliku portupgrade
a vnitrne vola "make index" v korenu stromu portu. Vysledkem prace
prikazu "make index" je soubor INDEX, vysledkem prace prikazu portsdb je
jeho BDB verze INDEX.db.

Komentar v pkgtools.conf (patrici k portupgrade, programu treti strany,
do nejz nemohou vyvojari FreeBSD primo zasahovat) je ve svetle novych
informaci neplatny az zavadejici.

Nastesti je zde nova cesta jak ziskat uplny a aktualni soubor INDEX bez
nutnosti mit na pocitaci uplnou kolekci portu. Kazde dve hodiny je na
stroji rtp.freebsd.org sestaven INDEX a je nahran na
http://www.freebsd.org/ports/INDEX, odkud ho lze stahnout. INDEX pro
radu 5.x je k dispozici na http://www.freebsd.org/ports/INDEX-5. Ukon
stazeni INDEXu lze provest i pomoci "make fetchindex" v /usr/ports.

Co se tyce kde je napsano ze INDEX se neda postavit nad neuplnou kolekci
portu, je to v souboru /usr/ports/Makefile na radce 100 az 106.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

Quantum physics was developed in the 1930's, as a result of a bet between
Albert Einstein and Niels Bohr, to see who could come up with the most
ridiculous theory and still have it published.