sendmail + milter-regex

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jun 20 19:49:57 CEST 2004

Josef Hrabec napsal/wrote, On 06/19/04 22:15:
> stava se mi v posledni dobe docela casto, ze uzivatelum chodi nektere emaily
> stale dokola za sebou. Jedna se predevsim o vetsi emaily okolo 3 MB (server

	SMTP protokol obsahuje (dobre znamy) casovy hazard. Pokud dojde k
rozpadu spojeni v presne dany okamzik SMTP session,pak server ma dopis
za predany(tedy ho predavadal), kdezto klient ho ma za neodeslany (proto
ho posle znovu). A tim dojde ke zdvojeni.

	Tohle muze nastat kdekoliv po ceste. Kde konkretne to nastalo lzew
obvykle zjistit analyzou hlavicek dvou instanci jednoho ztakto
zdvojenych dopisu.

> Jedna se o starsi kousek Pentium 133MHz a prichozi maily zejmena ty s
> prilohou kdy milter-regex provadi kontrolu jej citelne vytezuji a prijmuti
> mailu tak trva ponekud dele.... ale protoze za bezneho provozu tim serverem

	Onen kriticky okamzik je zaver "DATA" faze - pocinaje okamzikem, kdy
klient odesle zaverecnou tecku do okamziku, kdy mu je dorucena odpoved
serveruna tuto udalost. Tato doba by, podle doporuceni, mela trvat co
nejkratsi dobu. V kazdem pripade, cas, po ktery klient ceka na tuto
odpoved neni nekonecna, i kdyz, podle doporuceni  by mela byt co mozna
nejdelsi. Pokud se zrovna sejde server, ktery dopis vyrizuje dele s
klientem, ktery neni ochoten cekat tak dlouhoje zdvojeni - respektive
klidne i zmnohonasobeni - na svete.

	Takze, nejprve je nutne najit kde presne k tomu dochazi (hlavicky) a
pak zkusit z LOGu zjistit proc. A pak podle toho najit reseni.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz