laptop v ruznych sitich

Filip Hroch hroch at physics.muni.cz
Tue Jun 1 01:12:06 CEST 2004

Ciao

On Mon, 2004-05-31 at 22:22, MeX wrote:
> ja mam rovnaky problem. ale riesenie to urcite nie je, ak dhcp server v
> sieti proste nie je ale to nie je na konkretny ucel vhodne... pripajam
> sa k tomu, ze po zmene ip adresy nie je myslim nutne stroj restartovat..

Samo, dhcp je na neco uplne jineho...:)

> btw len na okraj, perfektne to ma vyriesene IBM so svojou utilitkou pre
> notebooky IBM Access Connections, podla profilu "na jeden klik" zmeni ip
> adresu, masku, gateway, predvolenu tlaciaren, dnska, pripadny sharing,
> vpn connections, ... z osobnych skusenosti mozem povedat, ze je to
> skvela vec.. skoda, ze pokial viem, existuje len pre win a len pre ibm
> notebooky..

Tady je v hlavni problem s pristupovymi pravy. Rekonfigurace zarizeni je
dost hluboka vec, ktera vyzaduje pristup na zarizeni tedy roota. Protoze
ale to prekonfigurovani muze v sobe zahrnovat i napriklad smtp server na
odchozi postu,
musi to byt osetreno i z tehle stranky. Takze asi jedinym resenim
situace muze byt server-client architektura, kdy server pobezi pod
rootem a bude s klienty komunikovat pres pipy. Pak na zaklade bud
nejakeho typu authentifikace nebo listu by mohl uzivatel lehce
prekonfigurovavat sitove parametry. Slysel jsem ze neco na tenhle zpusob
ma KDE, ale nepouzivam takze nic vic nevim.

Ja, jak jsem uz psal, ale nepotrebuju taklhle dokonale osetreni. Staci
me jen pri startu zvolit z nabidky polozku a uz jen bootovat. Notebook
stejne nemam ve zvyku uspavat. Je jasny, ze to vse musi jit bez hesla.
To bych se pak mohl rovnou nalogovat jako root, prepsat ty rc a
restartout sit rucne...:)

FH