sendmail Domain of sender address does not exist

Pavel Hlubik phlubik at seznam.cz
Mon May 31 13:14:35 CEST 2004

Zdravim konferenci,

neni mi nekdo schopen poradit s nasledujicim problemem?

Pri posilani posty pomoci programu mail z nejakeho free unixu na ucet, ktery
je pomoci aliasu transferovan na verejny stroj pred firewall mi externi
sendmail (Sendmail 8.12.2/8.12.2) zahlasi chybu:

'Domain of sender address root at host.domena.cz does not exist'.

Chybe se neprojevi pokud:
1) do externiho dns serveru (bind 9.2.1) dam pro danou domenu zaznam 'host
IN CNAME @'.

2) v prikazu MAIL FROM neni u odesilatele uvedena adresa ve tvaru
user at host.domena.cz, ale ve tvaru root at domena.cz. To splni mailovy klient, u
ktereho se vyplnuje pole odesilatele dle zmineneho vzoru.

K reseni 1). To mohu pouzit jen u domen, ktere spravuji. Ale u cizich tezko.
A navic bych toto musel provadet pro kazdy host ve vnitrni siti. Proto si
myslim, ze toto neni urcite spravna cesta.

Diky za radu.
Pavel Hlubik