Softwarovy multiwan router

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat May 22 20:11:39 CEST 2004

David Navara wrote:

> Dekuji velmi za popis toho dema a osvetleni situace, v podstate mi zpocatku
> slo presne o toto. Az kdyz jsem zjistil, ze ten hardware umi i "balancovat",
> tak me to zmlsalo. Take jsem se nekde docetl, ze to balancovani je trochu
> pochybne a ten hardware stoji 3500 Kc, takze by me to neprekvapilo. Nicmene
> tam nikde nepisou, ze by to potrebovalo soucinnost routeru u ISP a skutecne
> treba od Ceskeho Telecomu bych nejakou nadstandardni soucinnost ani necekal.
> Aktivaci zalozniho spoje tam delaji tak, ze clovek zada ke kazdemu WAN spoji
> [...]

	No, popsane bude fungovat, zrejme, bez soucinnosti - to proto, ze vam
je vlastne jedno, jestli jedete pres "hlavni" nebo "zalozni" linku.
Kdyby ale, napriklad, jejich cena nebo rychlost nebyly rovnocenne, pak
byste patrne mel zajem preferovat jednu z nich - a tu druhou pouzivat
opravdu jen "nouzove". Navic, pokud byste "uvnitr" mel, treba, nejake
servery, ktere maji byt dosazitelne "z venku" pak by vam, patrne, take
nebylo uplne jedno ktera linka se fakticky pouziva - obzvlast v situaci,
kdy by kazde alternativni spojeni vedlo k jinemu ISP - protoze u jednoho
z nich by vam ty servery proste nefungovaly ...

	Popsany system neumoznuje zjistit, ze by druha (preferovana) linka byla
uz v poradku a je cas se na ni vratit ...

	Pokud jsou ale natolik rovnocenne, ze je to jedno - pak je to jedno.

	BTW - jestli je tam napsano, ze ten hardware umi i balancovat, skoro
jiste tam bude take napsano za jakych podminek (co se ocekava od drueh
strany). Je mozne, ze to bude vyzadovat prave nejakou soucinnost - a te
se, treba mozna, nemate sanci dockat.