OT: Prosba

Ing. Pavel Hroza freebsd at centrum.cz
Thu May 20 21:29:43 CEST 2004

On Wed, 19 May 2004 22:32:52 +0200
GeBu <gebu at seznam.cz> wrote:

> Ahoj pánové,
> mám prosbu na vás, kdo tu trochu vidíte do operačních systémů. Chci
> zpopularizovat alternativní os (především GNU/Linux) v rámci svých
> možností a rád bych něco o takovýchto os zavedl do výuky u nás ve škole.
> Vypracoval jsem osnovu takového předmětu, ale protože nejsem odborník,
> tak bych byl rád, kdybyste se vyjádřili. Za jakoukoliv poznámku budu
> vděčný. Pokud byste věděli i o dobrých zdrojích.
> Osnovu pošlu na požádání.

Jako ucitel vypocetni techniky na elektroprumce bych rad zareagoval na tento thread. Na nasem ustavu (http://www.ssesvdf.cz) probiha vyuka operacniho systemu Unix tradicne ve dvou ze trech maturitnich oboru. Vzhledem k tomu, ze zaklady operacnich systemu (pojmy jako graficke rozhrani, jadro, system) maji studenti jiz z jinych predmetu, soustreduje se vyuka na vlastni ovladani a pochopeni zakladnich principu OS Unix (resp. unixovych systemu, vyuka je postavena tak, ze nezavisi na konkretnim OS - vyhovi jak Linux, tak FreeBSD, pripadne jine BSD systemy).

Protoze ucebnic, ktere by nam pro potreby vyuky vyhovovaly, neni moc, vytvorili jsme s kolegou ucebni texty pro tento predmet tak, aby vyhovovaly nasim potrebam pri vyuce. V podstate jsme vytvorili text, ktery zcela odpovida osnove, tak jak jsme ji pred nekolika lety navrhli (jedna se o jednu ucebnici o dvou castech - Databaze, Unix).

Pokud mate zajem o dalsi informace, muzete navstivit informacni stranku techto skript (primarni zdroj http://skripta.ssesvdf.cz je po upgradu load-balanceru momentalne nedostupny, proto pouzijte http://hroza.dbnet.cz), nebo mne nevahejte kontaktovat.

S pozdravem

Ing. Pavel Hroza
SPSES a SOU ve Varnsdorfu