IPF+IPNAT+DUMMYNET

Jaroslav Napravnik Beethoven at centrum.cz
Thu May 13 08:36:58 CEST 2004

IPFiltr je jako stavovy paket filtr dokonalejsi, proto doporucuji
stavajici konfiguraci, tj. ipf+ipnat. Mohou vedle sebe s ipfw pracovat
nejlepe tak, ze do jadra zkompilujes tyto volby:

options IPFIREWALL
options IPFIREWALL_VERBOSE
options DUMMYNET
options IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT   #vse povoluje. Takze kdyz do ipfw
neumistis zadna pravidla, jako by tam nebyl.

a kvuli bezpecnosti u IPFiltru DEFAULT_BLOCK, ale pozor na nechtene
zablokovani jakehokoliv vzdaleneho pristupu k routeru.

IPFW nastavis takto:
nejprve pridas pravidlo, ktere bude pozadovanou komunikaci smerovat na
dummynet a pak vytvoris toto pravidlo, ktere bude omezovat rychlost.

Prvni pravidlo ma schema:
number   pipe   pipenumber   ip   from   sourceaddr   sourceport   to
destaddr   destport

cili: Cislo pravidla IPFW.
      Vyraz, ktery rekne, ze smerujeme na jine pravidlo.
      Cislo toho druheho pravidla.
      Popis komunikace.

Takze napr. pro omezeni rychlosti z weboveho servru 192.168.1.80
kamkoliv, zadas:
ipfw add 10 pipe 1 ip from 192.168.1.80 80 to any
(10 je libovolne cislo pravidla ipfw a 1 je cislo propojeni)

A schema druheho pravidla bude:
pipe   pipenumber   config   bw   bandwidth

cili: Uvodni slovo pipe.
      Cislo propojeni, stejne jako jsi uvedl v prvnim pravidlu.
      config bw rika, ze chceme omezovat prenosovou rychlost.
      bandwidth nahradis konkretni povolenou rychlosti, napr. 64Kbit/s

ipfw add pipe 1 config bw 64Kbit/s

K prohlizeni pravidel IPFW napis: ipfw list
K vypisu vsech propojeni: ipfw pipe list

       Jarek