problem se static_route

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Sun May 9 23:11:18 CEST 2004

> 	Troufam si tvrdit, ze toto neni nouzova, ale naprosto spravna
> konfigurace v situaci, kdy vsechny ty interface jsou skutecne
> navzajem
> propojeny fyzickym mediem - coz v tomto pripade jsou.

Diky za jistotu, beru. Mym predpokladem prave je, ze se sit bude postupem
casu rozrustat o dalsi "hot-spoty". Z toho take vyplynula ma predchozi
"obava".

> Az bude tech routeru vice, bude to nepochybne proto, ze
> NEBUDOU vsechny
> spojeny jednim fyzickym mediem.

Presne tak je to v planu.

> Ja na te konfiguraci shledavam nestastne to, ze na
> jednom fyzickem
> mediu se mely vyskytovat jakoby nezavisle IP site. To je, az
> na  mozna
> nejake velmi specialni propady naprosto zbytecne. A navic to v tomto
> pripade komplikovalo konfiguraci - take zcela zbytecne.

Souhlasim, chtel bych jednu sit, odpadla by mi rada problemu, nicmene "asi"
zcela jiste nechapu "zasady" sitovani, a proto se mi to nejspis nepovedlo
nastavit. Uvadena situace take neni z me hlavy a byla doporucena
zkusenejsimi sitari, ze jo guli :) Idelni predstavou je jedna jedina sit,
kdy kazdy vidi kazdeho.

> Pri te topologii, jakou jsi popsal, tam ma byt IP sit
> jedna - treba i
> vetsi, ale jedna. Treba 10.0.0.0/22, pokud skutecne potrebujes rozsah
> 1024 adres.

viz. vyse. Ja stale narazim na stejny problem a tim je: mam-li v routeru
vice adapteru, jak je naadresovat, aby byli soucasti jedine site (viz. ioctl
(SIOCAIFADDR): File exists).

> Az budes mit topologii jinou a v ni oddelene fyzicke
> site, pak bude
> vhodna jina konfigurace IP adres. To uz jsem ale psal ...

Nicmene diky za poskytnuti docasneho "spravneho" reseni. Trochu se zacinam
bat pokracovat v teto diskusi (pro 99% ctenaru nejspis zavrzeni hodne),
ktera uz nejspis spada uplne nekam jinam...

Nepredpokladam, ze by se nasel nejaky "nezamestnany" dobrovolnik, ktery by
me do dane problematiky uvedl, treba vymenou za jine zkusenosti (ale na bsd
platforme toho opravdu mnoho nabidnout nemuzu). :)

PS: jiz jsem si objednal velky pruvodce TCP/IP a DNS.

Vsem preji pekny zybtek vecera,
Milan