clamav: nejlepsi je nepouzivat

Petr Bezděk FreeBSD at ada-net.cz
Thu Apr 29 21:03:38 CEST 2004

Radim Kolar napsal(a):

> proscanujte 200GB dat clamav a fprotem a uvidite ten rychlostni rozdil. je to
> 3x.

> pokud mne pousti viry, tak je v praxi na nic. Staci jeden vir a ty stovky
> windouzu to slozi. Dobre, nahraju si novejsi verzi clamav, ale kdybych nemel
> jeste fprot v zaloze... Samotnej clamav je malo.

> amavis neznam, asi scanovadlo do sendmailu.. Ja mam vsude exim + patch pro
> scanner.

Tak ja prihodim taky trochu sveho do mlyna - pouzivame u nas pres 3
mesice kombinaci postfix-2.0.19,1 + amavisd-new-20030616.p8 +
clamav-0.70_1. Postu drzime jen pro par uzivatelu (radove desitky).
Rychlost scanovadla jsem nikterak netestoval, pro nase ucely rychlost
bohate staci. Na vytizeni masiny to neni nikterak znat.

Zatim jsem s tim nadmiru spokojen. Zvlaste vcera a dneska si Clam vedl
dost dobre, kdy radily ruzne klony Win32/Bagle. Mel jsem hlasen jen
jeden pripad, kdy vir proklouzl. To bylo vcera pred 14 hodinou. Kolem 14
hodiny, kdy byla u nas spicka v prijimani zavirovanych mailu uz Clam vse
chytal. Zatimco treba RAV zavirovanou postu poustel smele dal.

Chci rict, ze zajiste komercni produkty mohou mit rozsahlejsi virovou
databazi, ale pro me je dulezitejsi, aby pri vyskytu noveho viru byla co
nejdriv k dispozici nova virova databaze a antivir to zacal chytat. A to
Clam zatim splnuje. O to vic prijemnejsi to je, kdyz je to zadarmo a
Clam se stale vyviji. Samozrejme nic neni samospasitelne. A nazyvat Clam
jako 'mizernej' a 'slepej' se mi zda az prilis pritazene za vlasy.

--
Petr Bezděk