Hlubsi porozumeni - kldunload

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 27 21:54:29 CEST 2004

On Tue, 27 Apr 2004, Zbynek Houska wrote:

> zvukova karta na mem pocitaci se zacala divne chovat. Misto zvuku se z
> reproduktoru line jen praskani.

	To by, jen tak jako prvni typ, mohlo zpusobit sdileni preruseni mezi
timto zarizenim a nejakym jinym.

> pcm0 at pci0:18:0: class=0x040100 card=0x017c1014 chip=0x1988125d rev=0x10
> hdr=0x00
>     vendor   = 'ESS Technology'
>     device   = 'ES1988/9 Allegro-1 Audiodrive'

> snd_pcm se natahne jako zavislost, alespon doufam...

	Yo.

> pcm0: <ESS Technology Allegro-1> port 0x7800-0x78ff irq 5 at device 18.0
> on pci0
> pcm0: failed to enable memory mapping!
> pcm0: <ESS Technology ES1988 AC97 Codec>

	To sice asi neni dobre, nicmene, kod se, v pripade, ze se nepodari
aktivovat memory mapping pokousi pouzit IO.

	Na druhou stranu, pokud to tento problem drive nevykazovalo, mohla
by byt tahle zmena pricinou onoho "sumeni" ...

> skippy# kldunload snd_maestro3.ko
> kldunload: can't unload file: Device busy

	Zrejme zarizeni nekdo pouziva. Ale pokud vam nepomuze "lsof" pak
nemusi byt zjistitelen kdo ...

> Muze mi nekdo objasnit jak tenhle problemek vyresit? Pouzivam
> 5.2.1-RELEASE-p4

	Popravde receno - zakladem je vzpomenout si, co jste zmenil v
mezidobi toho, kdy to fungovalo k soucasnemu stavu, kdy to nefunguje.

	To mohla byt zmena nastaveni v BIOSu, zmena hardwarove konfigurace
pocitace (dokonce i presunuti nejake karty do jineho slotu), update systemu,