jak se dostat v kernelu k environmentu procesu?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 27 20:32:35 CEST 2004

On Tue, 27 Apr 2004, Tomas Pluskal wrote:

> mohl by mi nekdo s lepsim prehledem o architekture kernelu poradit, jak se
> dostanu k environmentu nejakeho procesu, pokud mam na nej ukazatel
> struct proc* ? nejak to nemuzu najit.

	Nehledal jsem to do uplnych detailu, ale zda se, ze pri vytvareni
procesu se do promenne
p->p_vmspace->vm_minsaddr uklada stack_base
stack_base je exec_copyout_strings(imgp)
a imgp je struktura, ktera obsahuje pointer na environment

Omlouvam se, ale ted uz nestihnu bliz rozebrat funkci exec_copyout_strings -
ale kdyz se do ni podivate, tak uz by melo byt jasne, kde ten environment
vzhledem k p->p_vmspace->vm_minsaddr je.

	Jo - bavime se, celou dobu, o src/sys/kern_exec.c, zjistene
informace pochazeji z prohlidky execve() a tamtez je zminean funkce
exec_copyout...

	A stejne je to cunarna ...