vinum RAID5 a rychlost zapisu

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu Apr 22 13:50:58 CEST 2004

Zdravim,

instaluji ted novy stroj, kde mam 4 x 120GB disky (Barracudy 7200rpm,
8MB cache) v SW RAID5. Bezi to na 5.2.1-RELEASE. Vim, ze vinum na 5tkove
rade jeste neni to prave orechove, ale ta masina pojede aspon 2 roky a
predstava, ze za rok, bych mel prechazet z 4.x na 5.x se mi libila min,
nez nynejsi instalace jeste ne tak odladene 5.x.

Cteni lita jedna basen, trochu me trapi zapis - konkretne jen pres NFS
nad UDP. Pres SCP, FTP to zapisuje pro me dostatecnou rychlosti cca
6MB/s, coz jsem tak nejak ocekaval. Problem je v tom, ze kdyz prenasim
data pres NFS (nad UDP), tak rychlost zapisu je jen neco malo pres
4MB/s. Divne je taky to, ze kdyz jsem mel disky zapojene v RAID0, tak
jsem zapisoval pres NFS bez problemu 11MB/s na 100Mbitovem ethernetu.

Zkousel jsem taky menit net.inet.udp.recvspace, ale na rychlost zapisu
to nemelo vliv.

Sitovkou by to snad byt nemelo - je tam gigabitovy Broadcom (bge).

Nenapada nekoho, v cem by mohl byt zakopan pes?
--
Petr Bezděk