Sysconfig v grafice

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Thu Apr 15 15:19:48 CEST 2004

Ahoj,

Pavlicek Jaroslav Ing. (2004-04-15 09:55 +0200):

> Tema do diskuse: v knizce o FreeBSD mne prekvapilo a zarazilo zaroven,
> ze slabe misto naseho nejoblibenejsiho systemu :) je instalace v
> textovem rezimu a ze do budoucna se pocita s instalatorem v grafice. Co
> vy na to? Ja s tim absolutne nesouhlasim. Nic proti grafice a novym
> zajemcum o stabilni platformu, kteri prechazeji z windows, ale mate
> pocit, ze je to treba ?

musim rici, ze podobna "temata do diskuze" nemam v technickych konferencich
prilis rad, protoze vzhledem k jejich neplodnosti se hodi spis na chat nebo k
pivku. Ale abych se alespon pokusil poskytnout nejake informace - jednu z
moznych cest, kudy by se mohl vydat vyvoj instalatoru a systemu baliku,
nastinil kdysi Jordan K. Hubbard ve svem clanku:

http://people.freebsd.org/~jkh/package-and-install.txt

Ten, pokud jde o instalaci (a pokud si dobre vzpominam), predpokladal
instalator s ruznymi rozhranimi - textovym i grafickym - stejne jako vetsi
moznosti skriptovani pri instalaci. Zakladem se mel stat projekt libh
(http://www.freebsd.cz/projects/libh.html), ktery ovsem vypada uz delsi dobu
dost mrtve. Mam dojem, ze jeden cas se dokonce predpokladalo, ze novy
instalator a system baliku bude implicitni v 5.0, ale to byla zrejme dost
fantaskni myslenka a ja osobne si myslim, ze to umrelo naveky. Tedy spis dokud
nekdo neprijde s necim dalsim.

Martin