UFS/FFS filesystem disk format

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Mon Apr 5 18:41:51 CEST 2004

> 	UFS2 z paperu a UFS2 co je implementovano ve FreeBSD/NetBSD je
> (velky) rozdil.
Dokument mne toho moc nevysvetlil, zacal jsem studovat sources.
> Implementace ma treba aspon "lazy inode initialization".
Tim se mysli ze newfs jenom vynuluje bitmapu inodu a nikoliv jejich obsah?

Je nekde popsano jake featury z UFS jsou podporovany v BSD?
 Je extent-based alokace podporovana?
 Jsou podporovany free segment mapy?
 Je podporovana ruzna velikost bloku per inode?

Nejvice mne zajima zda musi byt v kazde cylinder groupe stejny pocet inodu.

Pokud chci zvetsit jejich pocet, tak bych se rozhodne chtel vyhnout
precislovavani jednotlivych inodu v adresarich. To by trvalo asi dost dlouho,
ale porad by to bylo rychlejsi nez dump+restore. Ovsem pokud by program
zhavaroval, tak jsou data v haji. V praxi bych si fs stejne nejdriv dumpnul a
tak nevim zda se vubec tohleto vyplati naprogramovat.