apache - VYRIESENE

Jozef Babjak jozef.babjak at stuba.sk
Thu Apr 1 17:34:18 CEST 2004

Zdravim vsetkych!

> 4) make deinstall apache (APACHA NEVYPINAT ON BEZI DALEJ, ASPON KED MATE
> FAST_CGI!)

  ^-- No, on sice bezi, ale len do momentu, kym proces apaca nepotrebuje
operacny system odstrankovat'/odswapova't, co v pohode moze, lebo
spustitel'ny subor sluzi ako swapovy priestor pre odswapovanie pamate
kodu... V pripade, ze mu medzi tym make deinstall tento subor zmaze, tak
pri opa:tovnom nacitani procesu bude mat jadro pravdepodobne znacne
problemy (nakesovany ten subor nemoze byt', lebo keby bol nakesovany, tak
jadro uvolni pama:t' v prvom rade uvol'nenim kese, nie swapovanim).

[Pre vysvetlenie: stranky obsahujuce v pama:ti kod procesu nie je potrebne
pri odswapovavani odkladat' do swapaku (t.j. na disk), pretoze uz na disku
raz su, v subore, odkial' sa proces spustil. Preto sa v tomto pripade
"odswapovanie" deje tak, ze sa stranky oznacia za odswapovane, ale nie v
na swap particii, ale v povodnom subore, odkial boli nacitane.]

I tak sa mi zda pravdepodobne, ze make deinstall pri spustenom apaci bud'
zlyha (nemoze zmazat' subor httpd, pretoze jadro ho ma namapovany pre
vyssie uvedeny pripad potreby odswapovania kodu procesu, a teda ho zmazat'
vo vlastnom zaujme nedovoli), alebo make deinstall sa pokusi zmazat' subor
httpd a nepodari sa mu to, ale tuto chybu skryje/odignoruje, a tudiz
neprevedie deinstall.

Ak sa mylim, opravte ma, ale i tak si myslim, ze kazdopadne je nie spravne
odinstalovavat' aplikaciu, ktora bezi. Odporucam sposob, ktory som opisal
v svojom predchadzajucom maile.

J.