nedelajici se dumpy pri panicu

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Mar 31 10:10:16 CEST 2004

Radim Kolar wrote (2004/03/30):
> ano, jine tam snad ani nejsou.

LVM jsem nikdy nepouzil a z dokumentace mi to nejspis uniklo - jak
tam funguje read/write na originalni data a soucasne na snapshotovana
data? Podle dokumentace jsem se docetl jen to, ze pri vytvareni je
potreba rezervovat misto pro zmeny na originalnich datech, a ze
vytvoreny snapshot je pouze read-only, stejne jako ve FreeBSD. Z toho
mi vychazelo, ze FreeBSD by na tom melo byt lepe, jelikoz neni potreba
rezervovat misto pro zmeny na originalnich datech po dobu existence
snapshotu.

> ja v ddb nic nepisu. mne pada 5.2.1 za normalniho provozu.

Normalni provoz nijak nesouvisi s tim, jestli neco v ddb pisete, nebo ne.
Mate vlastne v konfiguraci jadra alespon DDB? Jadro ma stejne problemy jako
uzivatelksy program (vlastne to ma jeste tezsi - musi si samo detekovat
problem, ale predpokladam, ze o tomto se bavit nemusime, stejne jako
v pripade -fomit-frame-pointer, kde se v gcc,info vyslovne pise, ze muze
na nekterych strojich zpusobit problemy pri trasovani), takze ma-li se
vytvorit dump, musi byt chyba detekovana, nebo pri zacykleni se musi
stisknout Ctrl-Alt-Esc pro prechod do ddb, kde se napise jednou ci
vicekrat panic - a to by melo zpusobit, ze se dump vytvori. Pro detekci
chyb je potreba zapnout co nejvice witnessu a vseho mozneho.

> Date: Fri, 30 Jan 2004 09:20:26 +0200
> Date: Fri, 30 Jan 2004 18:50:34 -0500 (EST)

Diky, presne tohle me zajimalo, abych vedel, na jake urovni se bavime,
Takze: Do jadra pridat volby DDB, WITNESSy a INVARIANTy a nekdy pomuzou
i ruzne DEBUG, prejit na -current, zrusit vsechny optimalizace z kompilace
a doufat, ze jadro prejde do DDB, pak davat prikazy panic, dokud nedojde
k dumpu. Ano, skutecne je mnoho typu chyb, ktere zpusobi, ze dojde pouze
k rebootu nebo kernel dump nezafunguje - pak pomaha jedine vzdalene ladeni
jadra a ladici vypisy.

> mym cilem je, aby nekdo opravil padajici snapshoty ve freebsd. Ten zbytek

Problem - snapshoty se nezdaji byt prioritou pro 5.3 a nebyly zatim
nikdy povazovany za stabilni.