nedelajici se dumpy pri panicu

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Mar 29 12:18:35 CEST 2004

> behem behu db zapomenout. Tedy stacilo by neco jako cache co se ale nikdy
> nezapise na disk - v podstate tedy to, jak jsou udelany snapshoty fs v os
> linux.

Myslite snapshoty u LVM, nebo jake snapshoty v Linuxu vlastne myslite?

> Problem je, ze nekdy to proste ten kernel dump do swapu neodsype. Kdyz
> to napriklad zapanicuje v IDE kodu, tak ani nahodou.

Pokud se narusi subsystem, ktery se o vytvoreni vmcore stara, tak
stale ocekavate, ze se core dump jadra vytvori? Ja ne.

> Nekdy to udela page fault a pri snaze dumpovat to udela jeste jeden.

Co v ddb zkousite napsat a kolikrat? Co delate potom? Kolikrat zkousite
dat panic - jen jednou, nebo dokud to jde?

> Prostudoval jsem archiv mailing listu currentu a taky se jim tam stava,
> ze proste nekdy pri panicu ten dump neni.

Muzete poslat par odkazu? Diky.

> V te dokumentaci se nepise ze se kernel nema prekladat s omit-frame-pointer,
> jinak ze bt moc nefunguje. Ma cenu psat chybejici casti dokumentace jako pr?

Muzete to zkusit, ale pokud budete psat stale stejnym stylem (subjektivni
zavery prezentovane jako objektivni pravdy, zmateni pojmu a nepresne popisy
problemu), tak ocekavejte, ze spis akorat nekoho nastvete, nez abyste neceho
dosahl ci neco vyresil - jestli je ale prave toto vasim cilem, tak ma.

Pav Lucistnik wrote (2004/03/28):
> prudce nedoporuceny, obzvlaste v kernelu. I kdyz nedavno zaclo byt
> oficialne podporovano -O2.

Niceho takoveho jsem si nevsiml, kde to pisou?

> Pokud budete psat PR k dokumentaci tak spis neco obecne ve smyslu
> nepouzivat vyssi optimalizace pri ladeni kernelu.

Nemyslim. Spis poslat patch, co konkretniho by mohlo byt kam pripsano.
Vim o /usr/share/examples/etc/make.conf (na 4.x jako
/etc/defaults/make.conf???), kde to pisou docela jasne - vsechny
optimalizace redukovat pouze na -O:

# CFLAGS controls the compiler settings used when compiling C code.
# Note that optimization settings above -O (-O2, ...) are not recommended
# or supported for compiling the world or the kernel - please revert any
# nonstandard optimization settings to "-O" before submitting bug reports
# without patches to the developers.
# Note also that at this time the -O2 setting is known to produce BROKEN
# CODE due to bugs in FreeBSD code.