top a systat

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Mar 26 18:46:21 CET 2004

On Fri, Mar 26, 2004 at 04:03:10PM +0100, Stefan Valastan wrote:
> Caute
>
> Chcel by som sa spytat, vie mi niekto vysvetlit ze v top-e pri CPU
> states: ked mam nice:80% (zda sa mi to dost vela), co to znamena,
> pozeral som man ale nejak som k tomu odpoved nenasiel.

nice rozhodne neni v procentech, ani to s nejakym "pomerem" nema co delat
nice je hodnota se kterou se "urcitym zpusobem" manipuluje pri vypoctu
priority procesu (ktera pak urcuje co pobezi)

v 4bsd se ji nasobi, v ULE se pricita
obecne ale neplati ze -20 proces ma 20x vic cpu casu nez 0 nice

nebo jsem nepochopil otazku ;)

jo, pokud se ptate na "vytizeni" cpu, tak tomu se neda moc verit - top
neni spolehlivy nastroj (nehlede na to ze ule vyslovene lze - mivam
zatizen cpu 120%)

> A este by som mal otazku vie mi niekto povedat, aleebo dat link na
> nejaku stranku kde je slusne popisany systat, hlavne co sa  tyka na co
> davat pozor, a pod., ze kedy je to zo systemom uz zle a ako urcit podla
> tych hodnot co dava ze v com je asi chyba a pod. proste nie len popis
> jednotlyvych poloziek ako je v manualy.

mrknete do manu abyste vedel jak systat pouzivat a pak to chce
zkusenosti a obecne znalosti. rekl bych ze neni zadne "kralovske cesty"