rozd�len� disku p�i instalaci

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 22 15:28:44 CET 2004

Loutek wrote:
> Poridil jsem si FreeBSD 5.2 a mam problem s instalaci.

> 	udelal jsem na disku 4000MB volnejch ktery bych rad pouzil na BSD.
>
> Z netu jsem se dozvedel ze BSDcku staci 1 primary partition, a v nem ze se disk rozdely(logicky) na swap,root atd...

	Jen pro poradek je treba dodat, ze pojem "partition" je v tomto pripade
pretizen. To, co Microsoft nazyva "partition" v *BSD svete existuje
take, ale nazyva se to "slice". Vetsi problem je, ze pojem partition
existuje v *BSD take (mimochodem, dele nez u MS) a oznacuje prave ony
vnitrni logicke disky (u *BSD se spis rika "volume") o kterych byla rec.
Takze je treba udrzovat si prehled, co zrovna kdo v danem kontextu
pojmem "partition" mysli.

> Pred timto rozdelenim disku jsem mel jsete 1 7MB disk primary, kterej slouzil jako boot a na nem jsem mel XOSL
> jako boot manager. Tento dosk jsem smazal, doufam ze z BSD pujde bootovat i win.
>
> Prosim jestli nekdo vite jak disk rozdelit poradte, nebo nejaky odkaz na site (CZ)

	No, ten 4GB prostor budiz jedna FreeBSD slice. Jeji rozdeleni je pak
tezko obecne zodpoveditelnou otazkou - hodne to totiz souvisi s tim, jak
a na co bude system pouzivany. Bez dalsich informaci lze doporucit bud'
ponechat "automaticke" rozdeleni nebo udelat pouze swap a jednu
(globalni) "root" partition.

	Co se bootovani tyce, bootmanager FreeBSD dokaze nabootovat vsechny
vyjmenovane systemy, takze ja bych pouzil ten. Navic nepotrebuje zadnou
specialni slice jako (jak jsem vyrozumel) XOSL.

> Pri instalaci by tohle nastaveni melo fungovat i nejak automaticky, ale nedari se.........

	No, to neni prilis detailni popis problemu. Co se nedari, jak se to
nedari, co to dela ...