opet druhy ATA disk v 5.2.1R

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 20 19:01:44 CET 2004

Pav Lucistnik wrote:

> Hmm, ja to sice uplne presne nesleduju, ale tusim ze v soucasne dobe uz
> se na devfs vykaslat nemuzeme (je povinne) a zadna major/minor cisla uz
> neexistuji (mame dynamickou alokaci major/minor pri bootu)...

	No prave - existuji. Jen uz nejsou fixni. Coz ale neznamena, ze si pri
aktualnim nabootovani nemohu device vytvorit rucne - pokud se mi podari
spravne odhadnout jaka major/minor cisla ma mit.

	Vyjadril jsem se spatne - samozrejme, ze se na ne neda vykaslat v
"rutinnim" provozu. Ale pri hledani nejake zavady proste lze devfs
obejit (nekdy - pricemz "nekdy" znamena "kdykoli znameme major/minor"
cislo).

	Mimochodem, i soucasny teoreticky plne dynamicky system stale ve znacne
mire zachovava "major" cisla, ktera jsou, navzdory dynamicke alokaci
shodna s temi, ktera melo prislusne zarizeni "odjakziva". S minor cisly
to tak hezke neni, ale i ty se  daji, v nekterych pripadech, s vysokou
pravdepodobnosit odhadnout (vetsinou se proste alokuji od nuly). No,
zrovna v pripade diskovych zarizni to tak snadne neni - ta se sice
alokuji vice-mene sekvencne, ale vyzaduje pomerne hluboke znalosti
systemu tusit, v jakem poradi se jake zarizeni o sve cislo hlasilo a
jake by ho tedy asi melo mit (pokdu zjistite, ze takove cislo existuje a
pouziva ho jien zarizeni a zariven jste si jisti, ze se v poradi
nemylite, pak problem neni na strane devfs a zarizeni skutecne
neexistuje) ...