Sendmail + ETRN

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Fri Mar 19 20:48:21 CET 2004

Ahoj,

> Problem nastal po zmene providera/mail-relay. Stary provider to mal urobene
> presne tak, ako hovorite. Noveho providera som, zial, k rieseniu (aby ich

Pak mate dve moznosti.

1. Najit si nekokho jineho, kdo bude ochoten vam MX delat a na sveho ISP
se ...
2. Nenastavit si zadne sekundarni MX. To zpusobi, ze posta zustane na
serverech odesilatelu a k vam dojde, az si server zprovoznite. Prevda,
nemuzete ovsem ovlivnit, aby vam posta dosla okamzite po nahozeni linky.
Toto reseni je spatne, pokud ty vypadky jsou delsiho rozsahu (cca
hodiny, protoze pak jse odesilateli zpet chybak, ktery by ale mel stejne
poslat i vas ISP, coz asi nedela take).

> Telecom-u a tlf hlasky, ze "neda sa vam poslat posta", musel som to riesit
> zatial aspon takto. Neskor zrejme prejdem na externy domenovy kos.

Zarid tesi reseni 1. Budete mit klid.

Jirka