Sendmail + ETRN

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri Mar 19 18:46:18 CET 2004

Zdravim opat,
> Jinak ale - ac to uz neni primo "o FreeBSD", zkusim mirne a strucne
> naznacit, jak probiha dorucovani posty (a asi lze jen doporucit, abyste
> si to trochu nastudoval).

o poste som uz studoval tolko, ze sa mi z hlavy pari :-)

> Jinymi slovy - pokud to vase "vnejsi" MX ma horsi prioritu nez to vase
> vnitrni, tak se i bez ETRN bude jednou za cas pokouset dorucit dopisy
> dovnitr - tim ETRN to ale lze urychlit (zajistit, ze se pokusi hned a
> nez az ve stanovenou dobu). Pokdu bdue mit vnejsi MX nejnizsi priprotu,
> ale mailertable na nem bude prislunou postu smerovat na MTA "dovnitr",
> bude to fungovat stejne.

Problem nastal po zmene providera/mail-relay. Stary provider to mal urobene
presne tak, ako hovorite. Noveho providera som, zial, k rieseniu (aby ich
relay posielal postu v urcitych intervaloch sam), nedostal. Myslim, ze aj
pre nich musi byt zatazujuce, aby im povedzme 50 uzivatelov malo pocas
siedmych dni vo fronte nedorucene maily, ale zrejme co spravca, to iny
nazor. Asi maju dostatocne velke disky...
Kedze sa mi v poslednej dobe zacali mnozit "vypinania" zo strany Slovak
Telecom-u a tlf hlasky, ze "neda sa vam poslat posta", musel som to riesit
zatial aspon takto. Neskor zrejme prejdem na externy domenovy kos.

V kazdom pripade, velka vdaka za vsetky odpovede.

Peter Rosa