Server pre 1000 - 2000 userov

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 16 15:02:05 CET 2004

On Tue, 16 Mar 2004, Jiri Calda wrote:

> K problemu sifrovani FS. K cemu vlastne ma slouzit tato ochrana? Hrozi
> zcizeni celeho stroje?

	I kdyby ano, tak sam originalni system na ten filesystem lezt musi.
Pokud to tedy neni tak, ze u bootovani musi byt pritomna obsluha, ktera
heslo vzdy zada, pak toto heslo musi byt na stroji ulozeno -  a to nikoliv
na sifrovanem disku (protoze ho potrebujeme prave pro jeho desifrovani).

	V pripade kradeze celeho stroje tak vlastne zadne ochrany
nedosahneme, protoze heslo bylo odneseno s nim.

	Sifrovany filesystem ma (snad) IMHO smysl tam, kde hrozi ztrata disku bez
ztraty celeho pocitace - takze treba na nejakych vymennych mediich. U pevne
zabudovanych medii to smysl nema - tedy, vyjma uz zmineneho pripadu, kdy
stroj nenastartuje bez pritomnosti nositele tajemstvi ...