Server pre 1000 - 2000 userov

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Mar 16 11:54:48 CET 2004

Ahoj,

mozna to dobre nechapu.

Co tam ti uzivatele budou delat? Brat postu a polezou na ni webmailem?

Na to nepotrebujete nejak silene delo. Hlavne RAM a to ve chvili, kdy uz
tam bude tech uzivatelu moc. Nejsem zastance nakupu SUPER serveru, neb
se zati vzdy ukazalo, ze nic nedelaji a nebo je slabe misto tam kde to
nikdo necekal. Ja bych koupil normalni PC s max. 1GB RAM a rozumne to
nainstaloval (jestli disk pole, tak prenosne do jineho PC a pod.) a az
to nebude stacit, tak vymenim streva, ktera nebudou stihat. Rozhodne to
bude stat min penez, lepe se resi pripadna HW zavada a pod. Napr.
www.freebsd.cz roste timto stylem uz radu let podle me bez vetsich problemu.

K problemu sifrovani FS. K cemu vlastne ma slouzit tato ochrana? Hrozi
zcizeni celeho stroje?

Jirka