freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Mon Mar 8 23:57:04 CET 2004

On Mon, 8 Mar 2004, Miroslav Chlastak wrote:
> [...]
> zahazuji data, ktera jiz linkou prosla? Vim, ze vetsina ISP pouziva
> CISCO (nebo podobne) routery, ale ty to preci musi taky nejak resit?
> Ted kdyz se vratim k memu pripadu. Jsem vlastne taky takovy
> preprodejce konektivity (preprodavam linku do lokalnich siti) :)
>
> Na rozhrani internet/intranet mam router fbsd. Pokud budu uvazovat,
> ze data na konci linky muzu akorat zahazovat, tak to se tyka az
> jednotlivych klientu v intranetu,nebo ne? Vzdyt urcite musi existovat
> zpusob, jak tok dat na routeru usmernit tak, aby ten shaping fungoval.

Snazil som sa pozorne si precitat cely thread, ale nezbadal som, ze by
niekto poradil nasledovne:

Co takto nezahadzovat prichadzajuce packety na rozhrani od providera,
ale vytvorit queue na odchadzajucom rozhrani do mojej lokalnej siete?
IMHO tu potom asi straca vyznam tych pretriasanych 10%?

S dummynet som este nepracoval, neviem, ci to dokaze, dost dobre
skusenosti mam vsak s uz spominanym pf+altq, ktory obmedzuje odhcadzajuci
traffic bez problemov (mam vsak tusenie, ze nedokaze regulovat traffic prave na
prichadzajucom rozhrani, ak sa myli, opravte ma).

PiFtiK