loadbalancing a freebsd

David Pasek pasek at idc.cz
Mon Mar 8 17:58:32 CET 2004

Obe navrzena reseni

(1) Round robin zaznam v DNS
(2) ipnat v IPF pomoci rdr

jsou pekna a (1) jsem i pouzival v praxi, ale je potreba upozornit na problem s databazi, ktera musi byt vetsinou konzistentni na vsech strojich? A o to MeXovi slo asi taky.

Na tomto miste je potreba rict, ze to je dost aplikacne zavisle. Napr. Amazon to resi DB clusterem (Oracle).  Nekdy se to da resit replikaci DB (jeden master a hodne slave).

Ja osobne preferuji jeste jine reseni a to je trivrstva architektura
aplikace:

Front End (php, jsp, ...)       <-  XML COMMUNICATION -> Aplikacni
server (daemon, JBoss, ...) <-  SQL -> DB (mysql, postgre, Oracle, Sybase)

Na urovni aplikacniho serveru zajistuji cache pozadavku na DB. Napr.
dvojice (XML request, XML response), pripadne dalsi aplikacni logika.

             LOAD BALANCER

+----------------------+--------------------+
|                              |                          |
WEB                   WEB                  WEB
+----------------------+--------------------+

              APLIKACNI SERVER (cache)

                     DB SERVER

Aplikacnich serveru muze byt i vice (treba pro kazdy web a treba i na
stejnem stroji), ale DB by mela byt jen jedna.
Kdyz to DB presto nestaci a optimalizace DB dotazu mame za sebou, tak
prichazi na radu DB cluster.
Ale to uz jsme nekde jinde.

--
David Pasek