vinum a havarie raid-1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 8 15:05:41 CET 2004

MeX napsal/wrote, On 03/08/04 06:07:
> ale existuje predsa vela ludi, ktori maju vinum na produkcnych masinach,
> nie? vie niekto povedat z praxe, ako sa da spolahnut na vinum a hlavne,
> ci sa ho vobec oplati nasadzovat ked ma este, podla autora threadu, este
> dost unstable vlasnosti?
>
> ja osobne som planoval tento tyzden vinum nasadit na 4-stable,
> predchadzajuce skusenosti mam relativne dobre ale toto ma dost odradilo..

	Kdyz takovehle veci se tezko sdeluji - kazdy si svych dat ceni jinak,
kazdy server je ruzne nakonfigurovan, bezi na nem ruzne vecia bezi na
ruznem hardware - zatimco jeden se se ztratou dat nepotka jak je
petiletka dlouha, jiny ji ma na krku nekolikrat rocne.

	Ja osobne nemam s VINUMem spatne zkusenosti. Je ale pravda, ze ho
proste na kriticka mista nenasazuji.

> prip. vie mi niekto poradit, ako najjednoduchsie zabezpecit zalohanie
> dat z jedneho servera na druhy zalozny server? prip. aj s nejakym
> reportingom udalosti?

	No, jestli staci off-line zalohy jednou za cas, tak na to staci
obycejny rsync, dump, tar nebo i scp - zase zalezi jaka data, kolik, jak
casto ...

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz