freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Mon Mar 8 14:15:58 CET 2004

Miroslav Chlastak wrote:

> Chapu, ale dejme tomu, ze mam linku 256kbps do internetu a chci ji v
> lokalni siti prerozdelit podle mych pozadavku a potreb. Ale zase se
> nechci o urcitou kapacitu linky pripravit.Jde to nejak realizovat? A pokud
> je opravdu nutne nastavit horni strop pipe o neco nize nez je realna
> rychlost linky, tak o kolik to muzu minimalne snizit, aby se shaping
> projevil? Tech 10% mi pripada moc. To bych na 1Mb prisel o 128Kb a
> to je uz pekny rozdil.

V dobe, kdy jsem si s tim hral, tak jsem mel k dispozici 0.5Mbitovou
linku. A tech 10% bylo tak optimalni. Je potreba to vyzkouset - u 1Mbitu
ta hranice muze byt jinde v procentuelnim vyjadreni. Ted uz u nas mame
linku rychlesi a omezuji vzdy na rychlost ostre mensi nez kapacita linky
- takze s timto uz problemy nemam.

--
Petr Bezděk