freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Miroslav Chlastak Chlastak at goasedlcany.cz
Mon Mar 8 12:04:35 CET 2004

> Bez zuzeni hrdla linky potom nemate jak ovlivnit prichozi trafik, nebot
> pakety se zahazuji jiz na strane vaseho providera. Takto se nechova jen
> dummynet, ale jakykoliv jiny shaper, ktery se snazi ovlivnit prichozi
> provoz.

Chapu, ale dejme tomu, ze mam linku 256kbps do internetu a chci ji v
lokalni siti prerozdelit podle mych pozadavku a potreb. Ale zase se
nechci o urcitou kapacitu linky pripravit.Jde to nejak realizovat? A pokud
je opravdu nutne nastavit horni strop pipe o neco nize nez je realna
rychlost linky, tak o kolik to muzu minimalne snizit, aby se shaping
projevil? Tech 10% mi pripada moc. To bych na 1Mb prisel o 128Kb a
to je uz pekny rozdil.

Mira