vinum a havarie raid-1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 8 01:40:24 CET 2004

Radim Kolar napsal/wrote, On 03/06/04 23:50:
> Pri experimentovani s vinumem jsem zjistil ze nedela resynchronizaci
> disku, pokud mu zmacknu reset a on prave zapisuje na raid-1 disk. Mel by si
> prece prekontrolovat zda ma na obou discich stejna data, ne? Pochybuji, ze

	To se obavam, ze je omyl. RAID zajistuje moznost pristupu k datum pri
vypadku jednoho z disku. Nezajistuje konzistenci dat pri vypadku
napajeni, mackani resetu ani jinych udalostech ruznych od "zavady disku".

> krome mame od vinumu v 5.2.1 peknou kolekci kernel dumpu. rozhodne to
> neni jeste zrale pro produkcni nasazeni.

	To o 5.2.1 nikdo ani netvrdil, to za prve. A, za druhe, kdyz se podivam
na manualovou stranku "vinum" na 4-STABLE, tak se tam dost jasne pise -
... new product. Bugs can be expected. The configuration mechanism is
not yet fully functional" - takze to, co predevsim neni urceno pro
produkcni nasazeni je vinum sam ...

	Obcas neskodi se, pred tim, nez nekomu vyctu, ze nema urcitou
vlastnost, podivat, jestli mi takovou vlastnost vubec slibuje a nejde
jen o me nesplnene prani ...

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz