kernel - periodicke volani fce?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 7 12:32:07 CET 2004

Tomas Pluskal wrote:

> Ano, mohl bych to udelat tak, ze bych mel user-level demona, ktery by v
> pravidelnych intervalech pozadal kernel o zjisteni danych informaci
> nejakym syscallem. Ale to mi neprijde (v tomhle pripade) jako filosoficky
> spravne.  Jelikoz se ma jednat o IDS, rad bych celou funkcnost nechal v
> tom kernelovem modulu, aby to bylo uplne oddelene od nejakych user-space
> programu (netvrdim ze by to neslo tak i tak, je to jen vec filosofie :)
> Navic ten IDS ma potom na zaklade vysledku tech informaci s procesy
> provadet ruzne veci (treba i cist jejich pamet apod), coz mi prijde zase
> [...]

	No, ja nevim co znamena "IDS" a mam vazne pochybnosti o tom, ze
oznaceni neceho nejakym nazvem ma vliv na to, jestli je to vhodne
implementovat tak ci onak ("jelikoz je to IDS, rad bych to jako modul"),
ale presvedcovat vas nebudu.

	Proti argumentu, ze byste to rad jako modul ostatne zadny ucinny
protiargument neexistuje. Ja nepochybuji, ze kdyz jste se pro tohle, v
porovnani se vsemi ostatnimi, resenimi rozhodl, mate jasne rozmysleno,
jake to ma dusledky - ono to totiz neni "jen" vec filosofie, ale vubec
otazka pouzitelnosti - a zejmena pouzitelnosti nas pripadnych dalsich
verzich tehoz OS.

	Me sice nepripada vhodne delat nestandardne veci pro ktere existuji
standardni reseni (napriklad pro pristup do pameti reseni existuje,
takze to IMHO nemuze slouzit jako duvod pro "modul"), ale to je vec
nazoru - a ve vasem pripade je rozhodujici nazor vas a nazory vedouciho,
oponenta a komise - nikoli nazor muj.

	Nebylo mym cilem vas od zvoleneho reseni odradit - jen jsem
konstatoval, ze ho v rade moznych reseni nepovazuji za to nejvhodnejsi
ba dokonce za vhodne.