Routrovani mistni site

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Thu Mar 4 14:18:27 CET 2004

----- Original Message -----
From: "Martin Solciansky" <solko at imladris.sk>
Sent: Thursday, March 04, 2004 12:22 PM

> pre fbsd mozete pouzit bud natd alebo ipf/ipnat. odporucam to druhe. ipf
> vsak v generic kerneli nie je. na nete je dostatok vhodnych dokumentov
> (google). keby ste nahodou nic nenasli, staci napisat ;).

Naopak ja doporucuju ipfw/natd ipfw v GENERIC kernelu rovnez neni, nicmene
se umi pri spravne konfiguraci dynamicky nahrat. Jak uz jsem psal - viz man
ipfw a man natd.

Pro zapnuti ipfw/natd staci do rc.conf dopsat"
firewall_enable="YES"
firewall_type="open"
natd_enable="yes"
natd_interface="rl0" #vnejsi rozhrani

restart a melo by to fungovat (tedy doufam - mam ipfw a divert prece jenom
zakompilovane v jadru)
s ipf/ipnat by to melo byt nejak podobne - nepouzivam, nemuzu presne
poradit.

Diskuze na tema co je lepsi, jestli ipf/ipnat nebo ipfw/natd by byl namet na
peknou flame :-)
Oboji maji vyhody, oboji maji nevyhody. Co nakonec pouzijete je na vas.

Zbynek