je nutna re/kompilace kernelu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 1 23:24:46 CET 2004

Radim Kolar wrote:

> Na slashdotu byla diskuze zda se vubec vyplati prekompilovat si kernel.
>
> Vysledek znel - nevyplati novy kernel bude pouze mensi (pokud ho orezeme). Na
> serveru je to uplne jedno zda je kernel o 2 MB vetsi. Byl tam take nazor ze
> GENERIC kernel je smp a tak kernel bez podpory SMP musi byt na UP rychlejsi.
> Ja jsem si ho tedy prelozil bez SMP a zadne aplikacni testy neukazaly
> meritelne zvyseni rychlosti.
>
> Shrnuto - nevyplati se to. V 5.2.1-GENERIC je ipfw i ipfilter.

	Kategorie "vyplati/nevyplati" ma smysl vzdycky smysl jen s ohledem na
nejaky cil.

	Vzhledem k tomu, k cemu casto pouzivam FreeBSD ja povazuju za vhodne
vedet co nejpresneji v jake je presne konfiguraci a co tedy od nej
zhruma ocekavat muzu a co nemuzu.

	Mit nekym jinym vytvorenou "nahodnou" konfiguraci a pouzivat ji na
kritickych strojich mi nepripada vhodne.

	A nez s kazdou novou verzi zjistovat, co momentalne v GENERIC kernelu
je a jak zakompolovane - to je, alespon z meho pohledu, rychlejsi (ve
smyslu mene prace) i bezpecnejsi zkompilovat si vlastni kernel nad
jasnou vlastni konfiguraci - i kdybych ji treba mel na vsech strojich
uplne stejnou (mel tedy vlastni soukromy GENERIC).

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz