zalohovani, jak nejlepe?

Zbynek Burget zburget at miastudio.cz
Thu Feb 12 07:28:03 CET 2004

Od: "Radim Kolar" <hsn at netmag.cz>
Odesláno: 11. února 2004 16:13
Predmet: zalohovani, jak nejlepe?

> Jak zalohujete freebsd/unix?
> dump + gzip? To ma ovsem nevyhodu ze jeden spatny blok znici celou
> zalohu...
>
> Je nejaka lepsi zalohovaci strategie? Vzdycky jsem delal tar na pasku
> s hw compresi, ta obvykle rozchodila i par spatnych bloku. Nicmene
> dneska pasky ustupuji hardiskum.

My pouzivame k plne spokojenosti pasku (dump + hw komprese) a inkrementalni
zalohy. Zalohujeme denne 200 GB pole na fileserveru, ktery neni mozne
vypinat. Zaloha mesicni - cela, zalohy tydenni - rozdil proti mesicni,
zalohy denni - rozdil proti tydenni. Mesicni se vejde na dve pasky, tydenni
+ denni se vejdou na jednu az dve pasky. Schovavame 3 mesice, 3 tydny. To
znamena, ze potrebujeme 12 pasek. Nedovedu si predstavit jiny zpusov
zalohovani.

Ovsem kdybych chtel zalohovat mensi objem dat a stacila by jedna zaloha za
ctrnact dni, proc ne treba to CD - pri vyssi frekvenci a vetsim objemu dat -
proc ne treba DVD-RAM / DVD-RW. Pokud se uvazuje o zaloze na HDD a neni
potreba to schovavat zpetne, staci treba jen miroring disku (treba na druhy
pocitac).

Vsechno je otazka ceny, spolehlivosti, mnozstvi zalohovanych dat, frekvence
porizovani zaloh a doby, po kterou potrebuju zalohy archivovat.

Zbynek