Zmena velikosti FS

Bretislav Kubesa bretislav.kubesa at centrum.cz
Sun Feb 8 18:55:38 CET 2004

> Disklabel umoznuje jakoukoliv zmenu velikosti vsech nadefinovanych
> oddilu, to znamena vcetne zvetseni jednoho oddilu za soucasneho zmenseni
> oddilu jineho.
>
> Ale data na zmenenych oddilech se nezachovaji.

No prave, ja bych je potreboval samozrejme zachovat.

> Presne.

> Dokaze. Otazka ale je, jestli mame oba shodne nastavenou latku
> "dokazani". FreeBSD to dokaze za pouziti utilit "dump", "disklabel",
> "newfs" a "restore".

Myslel jsem tim, ze pokud mu  velikost oddilu zmenim , zda-li pak nebudou
mit system a ostatni soucasti po rebootu problemy dal pracovat. Ale asi to
bude "bez problemu".
Takze jak to mam vlastne udelat ? Zazalohovat oddily pres DUMP (nemam kam),
vsechno znicit pres DISKLABEL , vytvorit FS pres NEWFS a udelat RESTORE z
DUMPu?
Copak to neexistuje bezpecnejsi a jednodussi zpusob ? ;-( Jak rikam neco
jako Powerquest partition magic...
Popr. zadny "shrinkfs" zatim asi neni, hodne by to ulehcilo....chci jen
jeden oddil zmensit a druhy zvetsit.

BK