Zmena velikosti FS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 8 15:19:40 CET 2004

Bretislav Kubesa napsal/wrote:
> existuje utilitka podobna DISKLABEL EDITORu, ktera by ale dokazala zmenit
> velikost pouzivaneho FS  na ukor druheho ? Zvolil jsem pri prvni instalaci

	Disklabel umoznuje jakoukoliv zmenu velikosti vsech nadefinovanych
oddilu, to znamena vcetne zvetseni jednoho oddilu za soucasneho zmenseni
oddilu jineho.

	Ale data na zmenenych oddilech se nezachovaji.

> pracuje s partition. GROWFS umi pouze zvetsit oddil, pokud ma misto, jestli
> jsem to dobre pochopil. Pouzivam FBSD 5.2. FBSD zatim poradne neznam,

	Presne.

> predpokladam ale, ze si dokaze bez problemu poradit se zmenou velikosti
> oddilu.

	Dokaze. Otazka ale je, jestli mame oba shodne nastavenou latku
"dokazani". FreeBSD to dokaze za pouziti utilit "dump", "disklabel",
"newfs" a "restore".

	Ze by s UFS partition umel pozadovanym zpusobem manipulovat nejaky jiny
software mi neni znamo ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz