IDE DEAD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 4 15:09:59 CET 2004

servisnonstop at quick.cz wrote:

> Zajima mne  jestli je nejake nastaveni BIOSU pro BSD, beznych polozek.

	Nepouzivam zadne specialni nastaveni. "PnP OS" nastavuji na "Yes" (a
prehodim to na opacnou hodnotu v tech nekolika malo pripadech, kdy to
pusobi nejaky problem - coz se stalo zatim jen jednou s nejakou
obskurdni PCI kartou). To, zda zapnout nebo nezapnout ACPI je otazka
konkretni desky, ba dokonce, konkretni verze BIOSu v ni (a kazdopadne se
to netyka FreeBSD 4.x, ktere ACPI nepodporuje). Pokud procesor podporuje
HyperThreading, pak ho nezapinam.

> nastavoval jsem pio 0,1,2,3,4 a vypnul UDMA a BSD si stejne pri startu nastavi UDMA..

	Ptal jste se na nastaveni BIOSu (ktere je taky dulezite, obzvlast pokud
se disk pouziva pro BOOTu) - tak jsem napsal to. Mel jsme za to, ze
nastaveni FreeBSD mate zmaknuty, kdyz se neptate.

	Snad si to z hlavy pamatuju dobre:
do /boot/loader.conf
napisete hw.ata.ata_dma="0"

	To se pak tyka vsech disku. Jak to pri startu nastavit pro jeden
konkretni disk, to ted z hlavy opravdu nevim.

	Za behu se tyto paramtry daji menit pomoci
atacontrol mode <mastermode> <slavemode>

	Vice viz man atacontrol

> Po tom co jsem si precetl o SoftUpdates, nevim zdali je zapnout na novych IDE discich s 2MB cache?

	Neni zadny zvlastni vztah mezi "SoftUpdates" a velikosti cache na
disku, jinymi slovy, rozhodnuti, zda SfU zapnout je treba udelat, ale
velikost cache na disku by v rozhodovani nemela hrat zadnou roli.