IDE DEAD

servisnonstop at quick.cz servisnonstop at quick.cz
Wed Feb 4 14:17:04 CET 2004

Dan Lukes wrote:

> [...]
>

>	Abych odpovedel jsete i nekomu jinemu - za nepravdepodobne jsem to
>povazoval proto, ze pri jakychkolvi problemech s diskem ja obvykle disk
>odpojim, prohlednu a pripojim - a to nekdy i nekolikrat, coz by obvykle
>(samovolne a mimochodem) problem s kontaktem vyresilo. Takze jsem spis chtel
>rict, ze pretrvavajici problemy nebyvaji otazkou chybneho kontaktu.
>
>	Nicmene, your mileage may vary.

>	Pokud neni disk extremne stary a pokud vy nejste odbornik se
>specialnimi pozadavky, pak doporucuju "auto". Pouze v pripade stareho
>hardware nebo specialnich pozadavku je potreba neco jineho.

Nee, nejsem odpornik na IDEee,
disky jsou nove, a potom co jsem je prehodil na kanalech jsem zjistil ze chybka je_opravdu_v_disku_! BSD totiz dle meho na bios moc neda,
napr. tam vubec nemusi byt nastaveny disk, a (pokud z nej nebootuje) presto si ho najde po startu.kdyz ocucha ide.
Chapu ze IDE nejni idealni ale ..$$$...je to stroj pro neziskovku ktera se stara o deti.

Zajima mne  jestli je nejake nastaveni BIOSU pro BSD, beznych polozek.

>	Jelikoz v tomto pripade specialni pozadavky mate - tak nastavte
>totez, co nastavuje AUTO, jen rezim komunikace nastavte na PIOx - ja bych
>konzervativne doporucil PIO0 - stejen tam ten disk je jen jako nouzovka a
>nikoli jako trvale reseni (predpokladam).

nastavoval jsem pio 0,1,2,3,4 a vypnul UDMA a BSD si stejne pri startu nastavi UDMA..
Po tom co jsem si precetl o SoftUpdates, nevim zdali je zapnout na novych IDE discich s 2MB cache?

Dik. Petr