Freebsd wifi (mediaopt hostap)

Jiri Mikulas konfer at mikulas.com
Mon Feb 2 13:16:02 CET 2004

Ahoj

>info,

je to sice trochu hak, ale mam v cronu po 20 minutach znovunastaveni
vystupniho vykonu.
regulace vykonu ve 4ce je mozna, ale je potreba patchovat vic veci -
primo v wi driveru
v 5ce uz ty prislusne funkce v wi driveru implementovany jsou, jen
nejsou implementovane do wicontrol, coz je ten patch pri tu 5ku
( http://bsd.mikulas.com/wifi )

nejde, jen pomoci layer2 filtru v IPFW2

>Do skriptu, který resetuje kartu staci dat aby i zreguloval vykon, ne?

neni to script, muselo by se to dodelat primo do te funkce wi driveru
ktera dela reset/init karty.
reset/init se podle me provadi treba pri ifconfig down/up nebo pri
prepnuti z/do promisc modu
init/reset funkce znovu nastavi ALC bit a nastavena hodnota TX power
vypadne,
obcas se karta muze resetnout z duvodu slabeho signalu a podobne, takze
resetovani karty je pak spise "nahodne", nez cilene.

>Co se
>tyka povoleni MAC tak vam neporadim, vim jak v linuxu, ale na freebsd
>netuším. Myslim však, ze na to bude znat odpověď urcite někdo jiny. To se
>preci netyka jen wifi.

v freebsd-current konferenci psali, ze nastavovat u hostap modu rychlost
na pevno nema smysl
nicmene jak v 4kove tak i v 5kove verzi FBSD ifconfig u hostap modu
ukazuje  2Mbit/s,
setkal jsem se s problemem, ze ve 4kove verzi hostap jede v pohode na
tech 500-600KB/s,
ale v 5kove verzi je asi nejaky bug ve wi , protoze to jede max ty
2Mbity - nemate mate nekdo podobne zkusenosti ?
jinak hostap uz by mel fungovat tusim ze od 4.7-RELEASE?

>Tohle když napisu ja, tak mi to da hlasku, ze to neexistuje nebo něco
>takového, dal jsem to nezkoumal a uz je to nejaky cas... V manu sem cetl, ze
>fce hostap ještě nebyla implementovana, proto me zarazi, ze vam to funguje.
>
>Jinak na routeru mi wicontrol pise toto:
>TX rate (selection):                    [ 3 ]
>TX rate (actual speed):                 [ 11 ]
>
>Takze nevim zda se v prvnim pripade jedna opravdu o rychlost, směrodatný je
>spis ifconfig a rychlost, kterou proudi data.

mozna nemam pravdu, ale obecne wifi neni full duplex ? - je to half duplex
takze ve skutecnosti jede na polovicni rychlosti nez je uvadeno jako
stitkova hodnota (jde spis o marketingovy tah :)?

mik (alias guli - CZFree)