proc pouzivate FreeBSD?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 28 20:19:14 CET 2004

Radim Kolar wrote:

> freebsd to zjistim casem. Mensi rozsirenost bsd znamena mene binarnich
> exploitu.

	To je pomerne diskutabilni a snad i nebezpecny nazor zalozeny na
pravdepodobne nespravnem predpokladu.

	Mensi rozsirenost BSD jako OS je sice mozna pravda, ale je potreba si
uvedomit, odkud jeho kod pochazi a kam se rozsiril (s ohledem na volnou
licencni politiku). Zejmena TCP/IP stack se rozsiril opravdu velmi
siroce (coz ne nutne znamena, ze totozne API je implementovano totoznym
kodem - ale nezridka to tak bylo, nebo se nova implementace prinejmensim
inspirovala).

	Takze ja bych vas pocit bezpeci nesdilel. BSD sice mozna neni az tak
rozsirene, ale nektere casti kodu, ktere se vyzkytuji TAKE v BSD jsou
patrne rozsirenejsi, nez by se zdalo. (A velice liberalni BSD licence to
jen podporuje - to se s GNU neda vubec srovnavat).

	Ja znervoznim vzdycky, kdyz se najde bezpecnostni chyba v jakemkoliv OS
"BSD" vetve a chyba, ktera souvisi s TCP/IP stackem by me znepokojila at
by se udala na jakemkoliv OS vcetne Windows ...