proc pouzivate FreeBSD?

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Wed Jan 28 17:27:37 CET 2004

> tvoj mail je brutalne zovseobecnovanie :), co sa tyka tvojich slov "na
> freeBSD se da pohlizet i jako na jednu z distribuci Linuxu..jediny rozdil je
> jiny kernel a par systemovych utilit.."
No zalezi jak se na to clovek diva. Ja vetsinu dne pracuju s muttem, gcc,
javou, vimem, zsh na masine P266 ktera ma load 0.10, takze jediny rozdil oproti
Linuxu, pokud nedelam udrzbu OS, je lepsi scrollback buffer, ktery se nemaze po
prepnuti virtual consoli, coz je velice podstatna vyhoda. Je sice pravda ze
mail server linux2.4 -> freebsd5.2 pridal asi o 30% nicmene BFU je jedno pod
cim mu to Gnome bezi. Pro uzivatele je rozdil linux vs bsd minimalni, protoze
vsechno funguje tak jak ma. Mnohem vetsi rozdil je mezi bsd a solarisem, kde
casto neco nefunguje, a to uz vybec netaham do diskuze hpsux, kde nefunguje
poradne snad vubec nic. Zda je snadnejsi systemova udrzba Debianu nebo
freebsd to zjistim casem. Mensi rozsirenost bsd znamena mene binarnich
exploitu.
> to ta odkazem na www.root.cz, kde bezi vcelku zaujimave porovnanie Linuxu a
> FreeBSD, resp. na seriu clankov na
> http://www.over-yonder.net/~fullermd/rants/bsd4linux/bsd4linux1.php
clanky jsem si precetl, nejzajimavejsi jsou ovsem clanky na blackhole.sk po
jejich precteni a ohlasech v diskuzi jsem si nainstaloval v lednu 5.2. Jestli
to muzu za tak kratkou dobu hodnotit, tak jsem cekal vice problemu. pro BFU
ovsem bsd neni, pro ty je lepsi Mandrake nebo Suse.