ftp, natd, ipfw

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 28 17:59:26 CET 2004

michi wrote:
> Mam nakofigurovane ipfw a natd. Problem je v tom, ze ked sa z
> pocitacu v sieti (ktory je za tymto serverom) snazim pripojit na ftp
> na port iny ako 21 tak sa vobec nepripojim a dostanem hlasku
> Connection failed alebo Connection lost. Skusal som aj passive aj
> active mode. Pritom ftp na porte 21 ide uplne bez problemov. Musim
> mat nejak specialne nastaveny ipfw alebo natd?

	To muze mit nekolik ruznych duvodu - chybne nakonfigurovany IPFW (at uz
"divert" pravidla nebo ta ostatni) nebo nestastne nakonfigurovany NAT.

	Ja bych, pri hledani problemu, spustil tcpdump na vnejsim i vnitrnim
interface a podival se, krok po kroku, co se pri navazovani FTP datoveho
spojeni deje. Neco se pri tom nepovede - a podle toho, co to bude, uz
bude snazsi odhalit, kde je problem.