Postovni sluzby.

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Thu Jan 22 20:02:48 CET 2004

V čt, 22. 01. 2004 v 19:46, Jech píše:

> Omlouvam se za mozna laickou otazku, ale asi jsem nepochopil podstatu
> veci, takze se porad placam na jednom miste.
> Jak vlastne pracuje odesilani a doruceni posty ve FreeBSD na jednom
> pocitaci?
>
> Nainstaloval jsem na notebook FBSD 5.2, zprovoznil jsem Inet (to byl
> docela problem pres cabel modem a VPN ;-) a ted bych rad jeste postu.
> Je to tak, ze musim mit jeden program na odesilani (mam psotfix) a druhy
> na prijimani (qpopper)? Nebo se to da udelat i jinak? Nezvladne to treba
> nejaky klient jako treba v jinem OS (myslim tim MS), kde zadate
> [...]

Dorucovani posty v ramci pocitace a jeji odesilani do sveta

v /etc/rc.conf mejde
sendmail_enable="NO"

hotovo. Posta odchazi.

Potom doporucuji pouzivat nejaky postovni program ktery umi stahovat
postu pres protokol POP3 nebo IMAP.

V klidu zruste postfix a qpopper, k nicemu vam na notebooku nejsou.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity