soft updates, chyba vimu?

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Thu Jan 22 13:48:33 CET 2004

> no, nejsem si jist, zda ta zminka o chovani pri havarii plati i se
> softupdates, nebo cachovanim na urovni hardwaru.
testoval jsem nekolik filesystemu
ufs2 normal - ok
ufs2 soft - ko
reiserfs - ko
jfs - ko
ntfs - ko

ty journalovaci filesystem zjevne nejsou tak dobre jak si vsichni mysli. U
nich jsou metadata v poradku, ale soubor ma spatny obsah. pri softu zmizi ten
soubor, coz je asi lepsi, clovek tam hodi zalozni kopii.

> Reknete mi, kdyz uz to mate nastudovane, kde vim vytvari ten zalozni soubor a
> jak se jmenuje?
zapisujeme soubor cti.txt:
smaze cti.txt~
rename cti.txt -> cti.txt~
open cti.txt pro zapis + zapise data + zavre.
chmod(cti.txt) stat(cti.txt)
unlink(cti.txt~)

nema vim volbu na to aby delal fsync pri zapisu? zjevne by to bodlo.

Tohle nevypada na chybu soft updates, ale spis na chybu vimu. Vim udelal 2
akce: 1) prejmenoval a smazal soubor, 2) zapsal novy. Akce 1 se provedla, akce
2 ne. Vim je 6.2.154

V adresari ovsem neni o cti.txt~ ani zminka, nachazi se tam pouze cti.txt
s inodem 0.