11Mbit PCI wireless - problem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 22 18:20:37 CET 2004

wire napsal/wrote:
> Mam mikrovlnnu kartu D-com Wl-360 s chipsetom Intersil Prism 2.5.
> Pri bootovani FreeBSD mi kartu nenajde. Pise akurat :
>
> pci0: <unknown card> (vendor=0x1106, dev=0x3057) at 7.4

	To je power-management interface. Obsluhu zajistuji
device smbus
device viapm
device smb

> pci0: <unknown card> (vendor=0x15e8, dev=0x0131) at 12.0 irq 11

	Jo, kdyz je k dispozici vendorID a device ID, to se odpovida hned snaz ...

	Zprava je ale smutna. Ani 4-STABLE ani 5-CURRENT, natozpak 4.8-RELEASE
podporu pro tuto kartu nemaji ...

	Ja bych, kdybych ovsem byl v zoufale situaci, zkusil v
sys/dev/wi/if_wi_pci.c zkopirovat rade popisujici zarizeni 1260:3983 a
prepsal toto vendorID:deviceID na cislo me karty.

	Muze to fungovat. A nebo taky ne. Muse to take fungovat ale
znestabilnit OS nebo nemusi jit vyuzivat nektere nebo vsechny funkce karty.

	Podotykam, ze konkretne problematice WiFi karet a chipsetu, ktere se na
nich pouzivaji VUBEC nerozumim - poskytnuta rada je, rekneme,
kvalifikovany odhad mozneho reseni v nezname oblasti vedeni. Ale za
zkousku nic nedate (kdyby to ale nahodou fungovalo, pripominam, ze
vysledek muze byt nestabilni). Dejte vedet, jak jste dopadl, pokud to
vyzkousite (me urcite potesi kdyz zjistim, ze dokazu na dalku poradit
takovy zasah do zdrojaku, ze zacne chodit karta, kterou jsem nikdy ani
nezahlidnul ;-) )

	Je taky na miste rict, ze uz nikde nemam 4.8-RELEASE - pri rade jsem
vychazel ze soucasneho stavu 4-STABLE a 5-CURRENT. Pokud tedy ve vasem
zdrojaku potrebny radek nebude, musite nejprve upgradovat OS.

> Ked som nastavil aby pri bootovani pouzivalo modul if_wi_ko tak dmesg vyzeral takto:
> Preloaded elf module \"if_wi.ko\" at 0xc052b09c.
> can\'t re-use a leaf (wi_cache_mcastonly)!
> can\'t re-use a leaf (wi_cache_iponly)!

	'se mi zda, ze wi je jednou zakompilovano a jednou dynamicky loadovano

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz