User PPP přes null-modem kabel

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 20 13:55:09 CET 2004

lists at hosting50.cz napsal/wrote:
> [...]

> tun0: LCP: deflink: SendConfigReq(1) state = Stopped
> tun0: LCP:  ACFCOMP[2]
> tun0: LCP:  PROTOCOMP[2]
> tun0: LCP:  ACCMAP[6] 0x00000000
> tun0: LCP:  MRU[4] 1500
> tun0: LCP:  MAGICNUM[6] 0xf5d059c1
> tun0: LCP:  QUALPROTO[8] proto c025, interval 10000ms
> tun0: LCP: deflink: SendConfigReq(1) state = Req-Sent
> tun0: LCP:  ACFCOMP[2]
> tun0: LCP:  PROTOCOMP[2]
> tun0: LCP:  ACCMAP[6] 0x00000000
> tun0: LCP:  MRU[4] 1500
> tun0: LCP:  MAGICNUM[6] 0xf5d059c1
> tun0: LCP:  QUALPROTO[8] proto c025, interval 10000ms

	No, PPP se pokusilo zahajit hanshaking s protistranou. Vysila, stale
dokola, request, na ktery nedostava odpoved. Neni ani videt zadne
requesty z druhe strany.

	V tomto okamziku uz bude nutne zacit pozorovat i druhou stranu. Stejny
LOG. Pokud se tam budou objevovat radky "RecvConfigReq" (nebo tak nejak)
pak vime, ze kabel je pruchozi a chyba je v konfiguraci PPP (pripadne ve
vzajemne konfiguraci).

	Pokud se tam nic takoveho objevovat nebude, znamena to, ze seriove
propojeni neni funkcni.

	Trochu se priklanim k te druhe moznosti, protoze kdyby funkcni bylo,
prinejmensim bychom na teto strane meli pozorovat prichod konfiguracnich
requestu z druhe strany - a nic takoveho nepozoruji.

	Jeste jedna moznost je, ze seriak je funkcni, ale protistrana je
nakonfigurovana tak, ze vubec nevi, ze seriak pod ni je aktivni a ona by
na nem mela poslouchat - tim mene odpovidat.

	Vsiml jsem si, na teto strane provozujete PPP v mode "auto". To neni
doporuceno (z manualu plyne, ze vhodne je "dedicated", ja osobne ale
spise doporucuji "ddial") a neni to ani prilis vhodne. V kazdem pripade
muze byt problem, pokud mode "auto" pouzivate na obou stranach.

> A taky nevim proc pise deflink: /dev/cuaa1 doesn't support CD jestli není pricina tam..

	No, je pravdepodobne, ze zapojeni propojovaciho kabelu je takove, ze
skutecne signal CD neprenasi. Nicmene, ten neni pro komunikaci
bezpodminecne potrebny. PPP jeho nepritomnost zjisti a vyrovna se s tim
bez ztraty funkcnosti. Tahle hlaska tedy pro vas problem patrne nic
nezmanea.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz