Re: Namapování portu z interní IP na specifickou IP:PORT přes další rozhranní....

Břetislav Kubesa bretislav.kubesa at centrum.cz
Fri Jan 16 09:00:54 CET 2004

----- Original Message -----
From: "Dan Lukes" <dan at obluda.cz>
Sent: Friday, January 16, 2004 2:37 AM
Subject: Re: Namapování portu z interní IP na specifickou IP:PORT přes další
rozhranní....

> [...]
> 213.175.38.59 a port 1170. A neni jasne, k cemu je tam vubec ta
> transparentni proxy.>
> Nicmene, to neni jedina nejasnost. Psal jste, ze sit 192.168.0.1 je
> urcena pro intranet, zatimco stanice s pristupem "ven" se nachazeji v
> siti 192.168.100.107 (no, ja vim - to neni specifikace site, ale nic
> lepsiho nemam - ledaze jsem uz v tomto bode neco nepochopil spravne a
> smysl teto adresy je nejaky uplne jiny, me neznamy). A najednou je rec o
> stroji, ktery je v prvni siti, ale ma mit pristup ven. Tak proc neni v
> te druhe siti, ktera je pro tyto stroje urcena ?

Tou aplikaci je MULTICASH 3.0 - internet banking a puvodne bezela pres
PROXY+ na WInXP, kde stacilo jednoduse namapovat port na danou IP a PORT a
vse bezelo - normalne pod TCP. Ma moznost nastaveni pouze vyhochozi adresy -
tedy pevne adresy banky, zadnou proxy.
Pokud tedy MULTICASH nastavim adresu 192.168.0.1,tak se pripoji na ni, ale
samozrejme nema v hlaviccce paketu informace pro predani dal. Tim je
zastarala. Proto je potreba tomu programu rict, "pripoj se na server:" a
server si musi rict "pripojil se ten a ten a tom a tom portu, tzn. musim
predat vse na adresu XXX port YY  ;-))
Transparetni proxy jsem tam zkusil davat jako dalsi pokus (nejdrive pouze
FWD ve firewallu, potom NATD, potom jeste jsem pridal TPROXY), protoze by
mela menit informace v hlavicce paketu, coz IPFW FORWARD udajne nedela.
Sit 192.168.0.* je lokalni, server ma druhou sitovku 192.168.100.107 - ta je
urcena pro pristup k providerovi a ten nas pak predava dal ven - my pak
vystupujeme pod dalsi adresou, pres kterou je servr pristupny z venku -
napr. 62.56.62.1. U providera je vse v poradku. Nevim jak to je u nej, ale
zrejme se jedna o cascading. (PROXY za PROXY).
Omlouvam se, ze to je misty mozna nejasne.

BK

> No, vzhledem k tomu, ze jste nam peclive zatajil i to o jakou aplikaci
> jde i to, jaky vlastne pouziva protokol, nemam poneti, co by se dal dit
> melo - coz pomerne vyrazne omezuje sanci k vysloveni rozumne teorie,
> proc se nic nedeje.
>
> Me se zatim zda, ze pouziti TPROXY je zbytecne a nadbytecne (ledaze mi
> neco zasadniho uniklo) - a soucasne si myslim, ze nefunkcnost je nejak
> spojena s jejim pouzitim. Melo by to fungovat i bez ni. Ledaze je
> pouzity protokol neslucitelny s prekladem ...

viz. vyse.