Problém s ALTQ. Prosím pomozte.

Jeřábek Ladislav mixicek at seznam.cz
Wed Jan 14 03:13:52 CET 2004

Dobrý den.

            Potřeboval bych pomoci s ALTQ respektive s CBQ. Nainstaloval
jsem si Packet Filter (PF) a přeložil jádro s podporou ALTQ. Vše na první
pohled chodí a přes program pfctl se dají loadovat nové pravidla. Zkoušel
jsem pravidla přímo z dokumentace na internetu, abych předešel možné chybě v
zápisu. Následující pravidlo jsem zkopíroval z dokumentace a program pfctl
jej akceptuje bez problémů:

altq on wi0 priq bandwidth 2Mb queue { std, ssh, ftp }

A toto pravidlo jsem také zkopíroval z dokumentace, ale nefunguje mi:

altq on wi0 cbq bandwidth 2Mb queue { std, ssh, ftp }

Program pfctl mi u tohoto pravidla vypíše "altq not defined on wi0" Zkoušel
jsem už mnoho věcí a nepovedlo se mi přijít na chybu. Proto se obracím na
Vás s žádostí o pomoc. Prosím pomozte mi. Děkuji.

Ladislav Jeřábek